Utkast: April 27, 2012

En person som gick på gatan mitt i stan och blev stoppad av en zigernerska som tiggde pengar. I sin hand höll hon 1kr och sa:


-Hallå, jag behöver pengar. Snälla ge mig.

(Personen letar i fickorna för att hitta något. Sedan sträcker han ut handen till henne.)

-Här, jag har en krona.

-Bara en krona? Säger Zigernerskan besviket.

-Ja, jag hade inget mer! Grabben ger kronan till kvinnan och går därifrån.


Helt ärligt, kunde inte kvinnan tacka grabben åtminstone?!! Ingen är skyldig att ge henne pengar på gatan. Det är inte bara hon som har det svårt. Och när hon väl får sin jävla krona så ska hon skrika efter mer! Sorry men om hon tror att hon kommer bli rik på att vara ute på gatorna och tigga så får hon tänka om.
Man kan göra massvis av saker för att tjäna pengar bl.a skaffa sig ett jobb. Vilket jobb som helst- det spelar ingen roll. Jag låter säkert jätte känslokall- och ja, jag är så ibland. Jag tycker synd om folk som är sjuka och som inte kan leva ett normalt liv. Inte är det synd om folk som har kläder på sig och som går runt i tbanor, på gator och tigger pengar.

om ni tycker jag har fel såfår ni tycka det men jag tycker så här!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Asso det där var lågt mattis ;/ Okej vad skulle du göra om du var på gatan och dem får inget jobb lätt du måste ta och fatta det ;/ du där var fett lågt asso dem som tigger gör det inte för att bli rika de gör det för att kuna ha lite asso du fattar nog inte att du gjordde mig sur med det här ;(

2012-05-01 @ 13:24:52
URL: http://myprettylittleparadise.blogg.se/
Postat av: Manda

... orkar inte ens skriva min åsikt här. Men över, lågt.

2012-05-04 @ 15:34:23
URL: http://mandaskellington.blogg.se/
Postat av: Kittie-Jag backar bara för att ta sats igen!

Sv; Aw, tack ^^

2012-05-05 @ 11:31:05
URL: http://silverstein.blogg.se/
Postat av: Kittie-Jag backar bara för att ta sats igen!

Sv; Hur menar du? :s

2012-05-05 @ 15:49:47
URL: http://silverstein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0